آرشیو اخبار

کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان هامون در تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ برگزار شد

کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان هامون برگزار شد گالری

کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان هامون برگزار شد . درتاریخ ۹۷/۱۱/۲۹جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان هامون به ریاست فرماندار محترم و دبیری دکتر وثوقیان ریاست شبکه بهداشت ودرمان و حضور کارشناسان ستادی واحدهای محیط ،بیماریهاو آموزش سلامت و مسئولین ادارات شهرستان برگزار گردید. ازانجاییکه شهرستان هامون در ایام پایانی سال و نوروز دارای موقعیت ویژه گردشگری می باشد مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست شامل اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف نظارت برمراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی حساس-معضل اتلاف سگهای ولگرد وهاری و مشکلات بهداشتی سطح شهر و...میباشد. درادامه بحث و تبادل نظر بین اعضا صورت گرفت و نتایج حاصل از جلسه در قالب مصوبات حسب دستور فرماندار محترم به کلیه ادارات مرتبط ابلاغ تادردستور کار آنها جهت اجرای هرچه بهتر برنامه ها قرار گیرد.

ادامه مطلب
پیام تسلیت دکتر وثوقیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون در پی شهادت جمعی از مدافعان وطن و سبز پوشان سپاه پاسداران در حاثه تروریستی محور خاش به زاهدان

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بسم رب الشهدا و الصدیقین شهادت مظلومانه جمعی از سبز پوشان غیور و مدافعان میهن اسلامی در جاده خاش - زاهدان بدست تروریست های تکفیری و مزدور تسلیت عرض میکنم و از خداوند متعال برای این شهدای گرانقدر علو درجات و برای خانواده های داغدارشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. دکتر نیما وثوقیان مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان هامون .

ادامه مطلب
کلاس شیوه زندگی سالم

کلاس شیوه زندگی سالم گالری

برگزاری کلاس شیوه زندگی سالم جهت بهورزان و سالمندان مرکز خدمات جامع سلامت روستایی لوتک توسط کارشناس سالمندان و میانسالان شبکه بهداشت و درمان هامون

ادامه مطلب
ویزیت و دارو رایگان و توزیع ماسک به بیماران بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

ویزیت و دارو رایگان و توزیع ماسک به بیماران بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گالری

ویزیت و دارو رایگان و توزیع ماسک به بیماران بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان هامون در قالب کاروان سلامت فجر انقلاب با همکاری سازمان جمعیت هلال احمرشهرستان هامون در تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ روستای دهمیر .

ادامه مطلب
بازدید کارشناس وزارت بهداشت و درمان از روند اجرای طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال در سطح شهرستان هامون

بازدید کارشناس وزارت بهداشت و درمان از روند اجرای طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال در سطح شهرستان هامون گالری

بازدید کارشناس وزارت بهداشت و درمان از روند اجرای طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال در سطح شهرستان هامون این بازدید در مورخ ۹۷/۱۱/۷ با همراهی کارشناسان معاونت بهداشتی و شبکه بهداشت شهرستان انجام شد که طی آن مهندس اختر ضمن قدردانی از زحمات همکاران در تمامی سطوح ، بر استاندارد سازی و هماهنگی امور تاکید داشتند وی در پایان از تیمهای ثابت و سیار واکسیناسیون در سطح شهر محمدآباد بازدید نمودند.

ادامه مطلب
آعاز مرحله اول طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال

آعاز مرحله اول طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال با حضور امام جمعه و نیروهای بهداشتی شهرستان هامون گالری

در این مراسم که در مهد کودک گل گندم شهر محمدآباد برگزار شد دکتر وثوقیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن عرض خیر مقدم عنوان داشت طرح ایمنسازی تکمیلی فلج اطفال در کلیه استانهای منطقه گرمسیری مانند سیستان و بلوچستان ،هرمزگان،کرمان و ....در فصل زمستان در دو مرحله به فاصله یک ماه برگزار می گردد که درشهرستان هامون نیز همانند سایر شهرستانهای استان در موعد مقرر این طرح اجرا خواهد شد . وی افزود مرحله اول این طرح ۹_۶ بهمن ماه ۹۷ و مرحله دوم ۷_۴اسفند ماه اجرایی می شود. دکتر وثوقیان خاطر نشان کرد در این طرح تعداد ۵۰۰۰ کودک زیر ۵سال توسط ۵۶ تیم سیار و ۱۱ تیم ثابت واکسینه می شوند و گروه هدف کلیه متولدین ۹۲/۱۱/۶ به بعد می باشند که در تیم ثابت شهر محمدآباد بصورت شبانه روزی و تیم پلیس راه محور زابل _زاهدان بصورت دو شیفت صبح و عصر همکارانمان در خدمت افرادی که از سایر مناطق وارد شهرستان میشوند بوده و واکسیناسیون کودکان هدف را قبل از ورود به شهرستان انجام می دهند. در ادامه حاج آقای شیخ امام جمعه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران بهداشتی در خصوص اجرای طرح فلج اطفال عنوان داشت : امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا در بحث بهداشت و درمان در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داریم این درحالیست که قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از مردم بر اثر بیماریهای عفونی و واگیردار از جمله سرخک و وبا و همین فلج اطفال فرزندان و عزیزان خود را از دست داده و داغدار می شدند ولی خوشبختانه امروز به همت همکارانمان در بخش بهداشت و درمان علی رغم همسایگی با کشورهای اندمیک بیماریهای فوق دیگر شاهد این بیماریها نیستیم. در پایان تعدادی از کودکان زیر ۵سال واکسینه شدند.

ادامه مطلب
اجرای عملیات ضربتی نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان هامون

اجرای عملیات ضربتی نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان هامون گالری

اجرای عملیات ضربتی نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان هامون . دکتر وثوقیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون گفت این بازدید بر اساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و دستور شورای تامین با حضور نماینده فرمانداری ، کارشناسان بهداشت محیط، نمایندگان اداره صنعت ، معدن ، تجارت و اتحادیه هاو همچنین اماکن نیروی انتظامی شهرستان صورت گرفت .وی افزود . هدف از اجرای این برنامه نظارت ویژه بر توزیع و عرضه مواد غذایی سالم و اماکن عمومی می باشد تا بتوانیم با یاری یکدیگر سلامت مردم را تامین کنیم. دکتر وثوقیان افزود در راستای اجرای این برنامه تعدادی از مراکز عرضه مواد غذایی مورد بازرسی و محصولات از نظر کیفیت و تاریخ مصرف توسط تیم بازرسی مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص عدم توزیع و عرضه محصولات غیر مجاز از قبیل نمک دریا و نمک های فاقد ید و شیرینجات بصورت فله تاکید گردید و مقدار ۵۰کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف جمع آوری گردید.

ادامه مطلب
مرحله اول طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان هامون

مرحله اول طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان هامون گالری

مرحله اول طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان هامون سراوانی کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها در این رابطه عنوان داشت:با توجه به نگرانی هایی که در زمینه ریشه کنی فلج اطفال وجود دارد و صیانت از دستاوردهای ارزشمند مرحله ریشه کنی فلج اطفال،مرحله اول طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال به صورت فعال و خانه به خانه در سطح شهرستان هامون همسو با سایر شهرستان های استان اجرا میگردد. وی با بیان اینکه ۱۱ تیم ثابت و ۵۶تیم سیار در این طرح مشارکت داشته و مسئولیت واکسیناسیون جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر را بر عهده خواهند داشت گفت:مرحله نخست طرح از تاریخ ۹-۶ بهمن ماه ۹۷ به مدت ۴روز اجرا می شود. کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون در ادامه گفت: بیماری فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی که راه انتقال آن بیشتر به صورت مدفوعی-دهانی است،در گذشته در دنیا همه ساله تعداد زیادی را مبتلا و باعث مرگ و میر می شد. وی با بیان اینکه هر ساله در کشورهای افغانستان و پاکستان مواردی از بیماری فلج اطفال مشاهده می شود گفت:با توجه به اینکه ایران با این کشورهای پولیو اندمیک مرز مشترک داشته و تبادل جمعیتی بالایی نیز دارد،شرایط پوشش واکسیناسیون به جمعیت هدف به ویژه در بعضی از مناطق خاص توأم با نگرانی است که به همت همکارانمان در مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون همه ساله به نحو احسن محقق می‌شود.

ادامه مطلب