آرشیو اخبار

بمناسبت هفته سالمند;به سالمندان شهرستان هامون عصا اهداء شد.

به تعدادی از سالمندان شهرستان هامون بمناسبت هفته سالمند عصا اهداء شد. دکتر وثوقیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون در حاشیه مراسم تجلیل از سالمندان مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سدکی گفت : عموم سالمندان به موازات پیر شدن، با‌توجه‌ به تغییرات روانی و جسمی که نتیجه‌ گذر سال‌های رفته است، خلقیات خاصی پیدا می‌کنند که با احوال دوران میانسالی و جوانی‌شان متفاوت است. وی افزود: در رفتار با سالمندان باید به گونه عمل شد که شایسته آنها باشد و احترام به سالمندان نیز در اسلام زیاد سفارش شده چرا که آنچه ماداریم از برکت وجود بزرگان و سالمندان داریم باید در زمان پیری برایشان عصای دست باشیم. دکتر وثوقیان اظهار داشت:آنچه این روزها در خانواده ها و در اجتماع می بینیم این است که سالمند را  فراموش کرده ایم و به نوعی آنها را به خودشان سپرده ایم. ما باید درک کنیم که این روزها برای ما هم هست و باید بیشتر به فکر سالمندان باشیم. در پایان ضمن تجلیل از جمعیت سالمند مرکز خدمات جامع سدکی به چند نفر رسم یادبود عصا اهداء گردید. یادآور می گردد جمعیت تحت پوشش مرکز خدمات جامع روستایی سدکی ۱۴۳۰نفر می باشد که تعداد ۳۳۶ نفر را جمعیت بالای ۶۰ سال تشکیل میدهند.

ادامه مطلب
بازدید مشترک بازرسان بهداشت محیط و اداره دامپزشکی هامون .

بازدید مشترک بازرسان بهداشت محیط و اداره دامپزشکی هامون .

در راستای تفاهم نامه وزارت بهداشت و و سازمان دامپزشکی کشور و بمنظور انجام اقدامات پیشگیرانه و تضمین سلامت مردم شهرستان هامون بازرسان بهداشت محیط و اداره دامپزشکی با تشکیل اکیپ نظارتی مشترک، بازدید مشترکی ازفروشگاه های عرضه مواد غذایی و لبنی دهستان لوتک داشتند. سمیه دلارامی مسئول واحد بهداشت محیط در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان هامون گفت: هدف از این بازدید ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی مواد غذایی با منشأ دامی و تاثیر آن بر بهداشت عمومی و سلامت مردم می باشد. مهندس دلارامی با تاکید بر اینکه این بازدیدهای مشترک کارشناسان می تواند در کاهش تخلفات بهداشتی مؤثر واقع شود خاطر نشان کرد : تلاش ما تأمین امنیت غذایی و به دنبال آن تأمین سلامت عمومی است و در این راستا از هیچ تخلفی در حوزه سلامت و بهداشت شهرستان چشم پوشی نخواهیم کرد. وی یادآورشد: شهروندان عزیز میتوانند شکایات خود را با سامانه تلفنی ۱۹۰ بطور شبانه روزی جهت رفع تخلفات بهداشتی در میان بگذارنند.  

ادامه مطلب
بمناسبت هفته نیروی انتظامی ویزیت رایگان انجام شد

بمناسبت هفته نیروی انتظامی ویزیت رایگان انجام شد

بمناسبت هفته نیروی انتظامی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون با همکاری فرماندهی انتظامی هامون اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در روستای اسماعیل قنبر شهرستان هامون کرد و خدماتی از قبیل ویزیت رایگان مشاوره پزشکی و مامایی و اندازه گیری فشارخون به مردم روستا ارائه شد.۹۸/۷/۱۵ بمناسبت هفته نیروی انتظامی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون با همکاری فرماندهی انتظامی هامون اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در روستای اسماعیل قنبر شهرستان هامون کرد و خدماتی از قبیل ویزیت رایگان مشاوره پزشکی و مامایی و اندازه گیری فشارخون به مردم روستا ارائه شد.۹۸/۷/۱۵

ادامه مطلب
عیادت از کودکان معلول جسمی حرکتی بمناسبت هفته ملی کودک

عیادت از کودکان معلول جسمی حرکتی بمناسبت هفته ملی کودک

دیدار با کودکان معلول به مناسبت هفته ملی کودک دکتر نیما وثوقیان مدیر شبکه بهداشت و درمان هامون و جمعی از کارشناسان ستادی از دو کودک معلول جسمی -حرکتی در جعمیت تحت پوشش شهر محمدآباد عیادت کردند دکتر وثوقیان ضمن دیدار با خانواده کودکان معلول اظهار داشت: به‌طورکلی کودکان معلول جسمی حرکتی به دلیل مشکلاتی که دارند موانعی را در امر آموزش تجربه می‌کنند که این موضوع عزت‌نفس و اعتماد به خود و رفتارهای مناسب هیجانی و اجتماعی را در آنان کاهش می‌دهد؛ بنابراین خانواده مهم‌ترین نقش را درحمایت از کودکان معلول جسمی حرکتی دارند چراکه آنان هستند که باید با برنامه‌ای درست و دانش خود کودکان را به سمت موفقیت هدایت کنند. در پایان سبد غذایی و هدیه تهیه شده از طرف واحد بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان هامون به خانواده این عزیزان اهداء شد.۹۸/۷/۱۵

ادامه مطلب
بمناسبت هفته سالمند و هفته جهانی کودک انجام شد.

بمناسبت هفته سالمند و هفته جهانی کودک انجام شد.

ویزیت رایگان عشایر شهرستان هامون . مدیر دفتر بسیج جامعه پزشکی هامون گفت: در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه عشایری تعدادی از عشایر این شهرستان بمناسبت هفته سالمند و هفته جهانی کودک (۱۳ الی ۱۸ مهرماه ) ویزیت شدند. دکتر وثوقیان در گفت وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان هامون افزود: کار ویزیت رایگان عشایر توسط تیم بسیج جامعه پزشکی مرکز خدمات جامع سلامت شهرعلی اکبر انجام شد. به گفته وی، ارائه آموزش‌های امدادی و آگاه‌ سازی کودکان عشایری در برابر خطرهای رایج موجود در اطراف چادر نشین ها و بیماریهای فصلی از دیگر برنامه‌ها و خدمات تیم پزشکی، درمانی جامعه بسیج این شهرستان بوده است. وی، هدف از اعزام تیم سلامت به مناطق محروم و عشایری را کمک به ارتقاء سطح سلامت جامعه دانست و گفت: این عشایر از خدمات مشاوره در زمینه بهداشت فردی، ایمنی و مسائل امدادی نیز بهره مند شدند.  شهرستان هامون دارای ۱۱۸ خانوارعشایر می باشد که دراطراف کوه خواجه اسکان دارند و از خدمات بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون بهره مند می باشند.۹۸/۷/۱۴

ادامه مطلب
ایستگاه سلامت بمناسبت هفته نیروی انتظامی

ایستگاه سلامت بمناسبت هفته نیروی انتظامی

همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی در تاریخ ۹۸/۷/۱۲ بسیج جامعه پزشکی هامون اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در محل مصلی نماز جمعه شهرمحمدآباد نمود و خدماتی از قبیل ویزیت پزشک،مشاوره پزشکی، آموزشهای بهداشتی-درمانی و اندازه گیری فشار خون به نمازگزاران ارائه کرد.

ادامه مطلب
کمیته فصلی سل

کمیته فصلی سل

دومین کمیته فصلی سل با حضور مدیر شبکه و پزشکان مراکز درمحل دفتر مدیر شبکه هامون برگزار شد که طی آن روند اجرای برنامه‌های کنترلی سل،نقاط قوت و ضعف برنامه،ارائه جدیدترین دستورالعمل های وزارتخانه و شاخص های شهرستان به تفکیک مراکز مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین در بحث ششم مهر ماه روز جهانی هاری و برنامه‌های پیشگیری و کاهش حیوان گزیدگی و گزش جانوران زهری بحث و تبادل نظر گردید.

ادامه مطلب
خدمتی دیگر از بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان هامون: ویزیت رایگان سالمندان

خدمتی دیگر از بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان هامون: ویزیت رایگان سالمندان

در تاریخ ۹۸/۷/۱۰ در راستای طرح شهید رهنمون و بمناسبت هفته سالمند به تعدادی از سالمندان روستای ورمال خدماتی از قبیل ویزیت رایگان ، اندازه گیری فشار خون و آموزش هآی بهداشتی در خصوص نحوه شیوه زندگی سالم توسط تیم مرکز خدمات جامع سلامت ورمال ارائه شد .

ادامه مطلب
سومین مرحله توزیع ۵۸۰ سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده در شهرستان هامون

سومین مرحله توزیع ۵۸۰ سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده در شهرستان هامون

سومین مرحله توزیع ۵۸۰ سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده در شهرستان هامون دکتر نیما وثوقیان مدیر شبکه بهداشت و درمان هامون گفت : سومین مرحله طرح توزیع ۵۸۰ سبد حمایتی بنیاد علوی جهت مادران باردار و شیرده نیازمند دچار سوء تغذیه در شهرستان هامون به مدت ۳ روز در از تاریخ ۹۸/۶۳۱ الی ۹۸/۷/۲ اجرا شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون افزود: این طرح مشارکتی با همکاری واحد تغذیه و بهداشت خانوده شبکه بهداشت و درمان هامون و بنیاد علوی و در طول سال در چند مرحله ادامه دارد. دکتر وثوقیان افزود:توزیع سبد غذایی به دنبال اجرای برنامه‌های غنی سازی مواد غذایی زنان باردار نیازمند با مشارکت بنیاد خیریه علوی برای مادران باردار و شیر ده همراه با ارائه آموزش‌های لازم انجام می‌شود. وی در پایان یادآور شد: ارزش ریالی هر سبد حمایتی ۵ میلیون ریال می باشد و اقلامی نظیر روغن، برنج، مرغ و حبوبات شامل عدس، لپه، لوبیا و سویا بین ۵۸۰ نفر مادر باردار نیازمند توزیع شد.

ادامه مطلب